szubjekt

Politika, közélet, magánélet, nemiélet(höhö), sportélet, egy helyen - szigorúan szubjektíven - hiszen egyedül írom, mert ha ketten írnám objektív lenne, márpedig ketten írom, mégis szubjekt, hiszen hárman írom.

Friss topikok

Linkblog

Látogatóink

Locations of visitors to this page

EA Los Angeles, gratulálok!

2008.02.14. 18:33 | Nyiz | Szólj hozzá!

A következő bejegyzés erősen geekorientált. Aki nem ismerős a PC-s játékiparban, a C&C univerzumban és a Westwoodal sincs tisztában, azok akár skippelhetik is a bejegyzést. Vagy jobb, a wikipedia a barátod!

Pár napja kiszivárgott a hír, hogy jön a Red Alert 3. Azóta hivatalosan is bemutatták a dolgot, jött néhány promókép és a történetről is kiderültek morzsák. Már akkor szkeptikus voltam, amikor az EA Los Angeles neve szóba került (Westwood jogutód), dehát csak ők az EA házi stratégiai játék gyártója (Generals, C&C3, BFME, BFME2).

Magával a programozókkal semmi baj nincs, rendesen végzik a dolgukat, korrekt, jó, látványos munkát adnak ki a kezeik közül, megmaradt a Westwood profizmusa, annak ellenére, hogy a fél bagázs új stúdiót alapított, miután rájuk települt az EA. A kreatívosok nyilván mentek a Petroglyph-hez, mert az EA-nél nyomuk sincs. Van viszont helyette egy Mike Verdu a csapatban, aki az általános programvezető, és nem mellesleg zseniális PR szakember. A csávó úgy tud reklámozni, ha ő adná nekem a vizitdíjat, én ajánlanék neki 300 helyett 400-at, annyira megdumál. Ez mindaddig jó, amíg ki nem jön valami az EALA gondozásában. Nyilván Verdu tökéletesen végzi a munkáját, mert az eladások láttán nem gyengén megy jól az EALA-nek. Miután megveszed a terméket, vissza már úgy sem tudod vinni. De miért akarnád visszavinni? Talán mert nincs kreatív munka a játékokban?

Aki játszott a C&C3-mal, az tudja, hogy mekkora visszalépést jelentett az előző játék, a Tiberian Sunhoz képest. Legalábbis, ami a történetet és az egységek kinézetét illeti. Mintha visszaugrottunk volna az időben 20 évet, pedig pont fordítva történet, előre ugrunk 20 évet. Aki nem hiszi, látogassa meg DieOfGoodLuck Youtube videotárát, feltette az összes TS videót, illetve Dukem737 tárát a C&C3-as adagért. Mindenki észre fogja venni, mennyivel futurisztikusabb a TS. Még a laikusok is. Még, ha semmit nem is tudsz az egész C&C világról, akkor is nyilvánvaló. És akkor nem is magyarázok bele semmit, a videók magukért beszélnek.

Aztán most bejelentik a Red Alert 3-at. Hurrá-hurrá, jön a folytatás, az őrült Yuri visszatér, Romanov cár is, Dougan elnök, Tanya, a szilikoncsöcsű kommandós néni, meg Carville tábornok is Texasból. A nagy szart. Kinek kell Barry Corbin, Udo Kier vagy Kari Wührer? Lejárt lemezek, a RA2 története is lejárt már, kinek kell az ilyen? Igaz, hogy nekik most FOLYTATÁST kéne csinálni a RA2-höz, de az kit érdekel, ha a történet nem ott és azokkal folytatódik, akikkel abbamaradt? Talán majd a fanokat? Ugyan már, az átlaggameren jobban meg tudják szedni magukat, a fanok kevesebben vannak, meg nagyobbak az elvárásaik is. Szarjuk már le őket! Minek rajongók, az csak egy rakás pattanásos, dagadt hülyegyerek, szociális kapcsolatok nélkül, akiknek nincs jobb dolguk csak egész nap a gép előtt ülni? Jah, hogy a lelkükbe gázolunk azzal, ha kinyírjuk az eddig működő történetet? Kit érdekel? A $hekel fontosabb, miből lesz akkor új helikopter, ház, SUV? Hát naná, hogy nem a fanok ajándékoznak ilyesmit. Viszont a $hekelen lehet venni ilyen csodákat, meg Verdut is fizetni kell, hogy a szart is el tudja adni.

A néven kívül akkor ebben mi marad a Command & Conquer? Ez semmivel sem lesz Command & Conquerebb, mint a Generals, aminek szintén semmi köze a C&C univerzumhoz. Még annyira sem, mint ennek. Csak a név, amivel jól el lehet adni a terméket. Nem mondom azt, hogy a Generals nem jó játék, csak egyáltalán nem C&C. Ahogy mostmár a RA3 sem lesz az.

Köszönjünk meg ezt az EA Los Angeles kreatívosainak, akiket ezúton szeretnék jelölni az Év Anithősei kategóriban akármelyik citromdíjátadón.

Félreértés ne essék, én nem magát a játékot szidom, főleg úgy, hogy még csak néhány infó jött ki róla, meg 1-2 kép. Nem, a C&C3 is egy remek stratégiai játék, máig játszok vele online, nagyon jó multiplayer része van, stabil engine, nagyon szép kivitelezés, de a története egyszerűen egy lyukas $hekelt sem ér. Biztos a RA3 is nagyon szép lesz, szórakoztató lesz, de az is a programozóknak lesz köszönhető, nem a kreatívosoknak, akiket nem értem, miért alkalmaznak vagy mire kapják a fizetésüket. Mert, hogy dolgozni nem dolgoznak, az is biztos.

Címkék: játék szórakozás idióta sss redalert3

A bejegyzés trackback címe:

https://szubjekt.blog.hu/api/trackback/id/tr24339394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.